bierzyński.pl

EEC 2017: Polscy przedsiębiorcy potrafią produkować żywność. Teraz muszą się nauczyć jak ją sprzedawać

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 16-05-2017

Polscy przedsiębiorcy z sektora spożywczego mają przewagę technologiczną i cenową nad międzynarodowymi koncernami. Myślę, że walka rynkowa między polskimi firmami a globalnymi koncernami odbędzie się na polu marketingu i budowy marek - mówił na EEC 2017 podczas panelu „Od lokalnej firmy do globalnego biznesu” Jakub Bierzyński, prezes OMD.

 

Polscy przedsiębiorcy muszą się nauczyć nie tylko produkować żywność ale i skutecznych mechanizmów jej sprzedaży. To warunek konieczny, żeby konkurować na międzynarodowych rynkach. Większość polskich producentów nie radzi sobie z tym zadaniem na polskim podwórku a za granicą radzi sobie jeszcze gorzej. Myślę, że to jest największe wyzwanie dla polskich przedsiębiorców – mówił podczas EEC 2017 Jakub Bierzyński.

Szef OMD dodał również, że rynek spożywczy w Polce jest rynkiem nasycony, trudno o innowacje produktowe i tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej. – Na tym rynku są dwa modele rozwoju. Jeden z nich prezentuje firma Maspex, która inwestuje w brandy, marki, budowanie znajomości tych marek i sprzedaży komunikacji bezpośredniej do klienta. Drugą opcją jest produkowanie marek własnych na zlecenie dużych sieci handlowych na niższych marżach. Wydaje się, że droga ekspansji produkcyjnej bez inwestycji w marketing i własne brandy po paru latach dynamicznego rozwoju praktycznie wyczerpała się – mówił prezes OMD.

Więcej na:  http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/eec-2017-polscy-przedsiebiorcy-potrafia-produkowac-zywnosc-teraz-musza-sie-nauczyc-jak-ja-sprzedawac,144464.html



Leave a Reply