Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2013 » May
bierzyński.pl

Jeszcze zapalę wiele żarówek ( Media i Marketing )

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 24-05-2013

Jakub Bierzyński, CEO OMD opowiada o tym dlaczego przeprowadził zmiany w ramach swoich domów mediowych, jak się czuje w czasach rewolucji internetowej i jaki jest jego cel, jako managera.

“Media i Marketing Polska”: Co się takiego wydarzyło, że zacząłeś myśleć o zmianach w grupie OMD?
Jakub Bierzyński: Liczby mówią same za siebie. W 2008 roku mieliśmy największe obroty na rynku, następnie te obroty gwałtownie zmalały. Znaleźliśmy się w drugiej lidze. To miejsce nie odpowiadało moim ambicjom. Stąd na początku zeszłego roku powiedziałem dość.

Najważniejsze elementy tych zmian?
To się wszystko zaczęło od nowego pozycjonowania, pomysłu na biznes. Do tej pory, jako firma, byliśmy zbyt zapatrzeni w siebie. Trochę uprawialiśmy sztukę dla sztuki. Odsunęliśmy się od klientów. Najważniejszym elementem zmian było określenie, że to on jest dla nas najważniejszy.
Nie ma sensu robić kampanii, której klient nie zrealizuje, lub narzędzia, których nie kupi. Nasza satysfakcja musi płynąć z tego, że to nasi klienci odnoszą sukcesy.
Kolejnym powodem były wyniki badań MMP z zeszłego roku. Trudno nam się było pogodzić z tak złą oceną. Chcąc jednak rozwijać się, trzeba nauczyć się pokory. Nie warto udawać, że wyników badań nie ma, albo metodologia jest nieodpowiednia. Nasze wyniki były fatalne i nie zamierzałem szukać wymówek. Dlatego uruchomiliśmy cały program zmian, na razie tylko w niektórych obszarach.
Objęły one m.in. pozycjonowanie, system ewaluacji i szkoleń ludzi. Daleka droga przed nami, ale na pewno, moją ambicją jest, aby nasze firmy zawsze były w pierwszej piątce. Jeśli klienci nie doceniają naszych pomysłów, to znaczy, że te pomysły nie są tego warte. Ostatnie wyniki Media Trendów pokazały, że nasza sytuacja uległa poprawie. Myślę, że naszym głównym problemem dotychczas był fakt, że mieliśmy super pomysły, do których nie potrafiliśmy przekonać klientów. A to zawsze wynika z jednego powodu. Arogancji, której trzeba się wyzbyć. Wzrost biznesu jest na samym końcu. W tym obszarze nie liczę na cuda. Najpierw trzeba mieć dobrą ofertę dla własnych klientów, potem dla cudzych.

Reklamowy spam… Abecadło reklamy online

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 07-05-2013

Od ponad miesiąca pewna firma spamuje mnie intensywnie reklamą mobilną. Za każdym wejściem na wiadomości onetu dostaję ekran startowy oraz reklamę w formie tekstu na pierwszej lub drugiej pozycji.