Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2013 » February
bierzyński.pl

Co z tą telewizją?

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 25-02-2013

Podczas konferencji 20 lutego 2013 dom mediowy OMD zaprezentował nowe narzędzie – platformę do kompleksowego planowania kampanii TV oraz YouTube – All Screen Planner. Wydarzenie odbiło się szerokim echem w branży i trafiło do mnie mnóstwo pytań za które serdecznie dziękuję gościom i na które zdecydowałem się odpowiedzieć w poniższym tekście. Zapraszam do lektury.

Czy naprawdę wieszczę koniec TV? Czy All Screen Planner jest zabójcą telewizji?

Nie odmawiam TV pozycji medium numer jeden, jako kanał reklamowy jest obecnie najbardziej skuteczna. Była i jest bardzo efektywna kosztowo, ale da się tę efektywność jeszcze poprawić – co właśnie zrobiliśmy. Problem polega na tym, że wraz z postępującą fragmentaryzacją (drastycznie przyśpieszoną zresztą przez cyfryzację i switch off) koszty budowania zasięgu rosną pomimo deflacji w CPP. Widzowie mają coraz większy wybór, a co za tym idzie spada średnia oglądalność stacji oraz liczba wysoko ratingowych pozycji. Dla reklamodawców oznacza to, że żeby zrealizować kampanię z tą samą intensywnością zamiast 100 pozycji na liście spotów, będzie ich 300. W dodatku wraz z liczbą spotów rośnie liczba zbędnych kontaktów, takich powyżej pożądanej efektywności. All Screen Planner nie jest zabójcą telewizji a narzędziem, które powstało by maksymalizować zwrot z wydatków w reklamę z kontentem video. Do tej pory nikt nie podjął się tego zadania, chociaż potrzebę i możliwości jakie otwiera to narzędzie, myślę że dostrzegają wszyscy. Potwierdza to olbrzymie zainteresowanie gości, którym bardzo dziękuję, że byli z nami i zadawali pytania w kuluarach i na widowni.

Dom mediowy OMD opracował narzędzie umożliwiające wspólne planowanie kampanii TV oraz treści video w YouTube (marketing.org.pl, epr.pl, proline.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-02-2013

OMD wprowadza na rynek rewolucyjne narzędzie do optymalizacji kampanii TV oraz YouTube. Dzięki holistycznemu podejściu do kampanii maksymalizowany jest zwrot z inwestycji w reklamę video. Narzędzie – All Screen Planner – przynosi oszczędności sięgające nawet 30% w koszcie budowania zasięgu efektywnego.

All Screen Planner to unikatowa platforma do kompleksowego planowania kampanii TV wspólnie z YouTube. Narzędzie definiuje optymalne parametry kampanii w grupie celowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu maksymalizujemy efektywność wykorzystania budżetu mediowego w kontekście coraz większego znaczenia konsumpcji treści video w Internecie.

YouTube: reklama telewizyjna to spam (Rzeczpospolita, onet.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 21-02-2013

Zdaniem menedżerów polskiego oddziału tej firmy do młodego pokolenia przyzwyczajonego do oglądania wideo w sieci tradycyjna reklama telewizyjna już nie trafia.

YouTube, który w ubiegłorocznych badaniach instytutu Pew Research Center’s for Excellence Journalism okazał się konkurencją dla tradycyjnych telewizji (najpopularniejszymi materiałami oglądanymi na portalu były newsy), może się też dla niej stać alternatywą reklamową. Tak przekonywali uczestnicy konferencji zorganizowanej przez dom mediowy OMD, poświęconej internetowemu wideo.

Kto padnie pierwszy? (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 04-02-2013

Wśród głównych największych tygodników zmiany następują ewolucyjnie i z nich wynikają kłopoty “Wprost”. Natomiast tygodniki o orientacji prawicowej muszą się przygotować do walki na śmierć i życie. Tu zostaną najwyżej dwa tytuły. Reklamodawcy będą mieli więcej pieniędzy dla jednego mocnego tytułu, niż dla kilku słabych. I będą je mieli dopiero, gdy tytuł zbuduje silną pozycję. Paweł Lisicki odniósł sukces z “Uważam Rze” i zbadał głębokość niszy. Raz się udało, ale wtedy było mu łatwiej, bo mógł współdzielić koszty z “Rzeczpospolitą”. Teraz wygra ten, kto będzie miał głębszą kieszeń i uda mu się dłużej wydawać gazetę bez większych wspływów reklamowych. – Jakub Bierzyński, prezes OMD