Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2013 » January
bierzyński.pl

Rynek reklamy w 2013 r. – prognozy, część 1 (mediarun.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 16-01-2013

Co czeka rynek reklamy w roku 2013?

Jakub Bierzyński, CEO OMD

Prognozuję spadek rynku reklamowego ok. 5-7%. Online będzie skokowo rósł, tym razem kosztem telewizji. Rozpocznie się rewolucja technologiczna. Kryzys wymusi racjonalizację wydatków reklamowych i przesunięcie budżetów z telewizji do internetu. Najszybciej rosnącym segmentem rynku będzie video w internecie i display kupowane w technologii RTB.

2013 rok może przynieść poprawę w reklamie (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 02-01-2013

W tym roku rynek reklamy znów skurczy się o 5–6 proc. – prognozują domy mediowe. Część z nich dopuszcza poprawę sytuacji w drugim półroczu.

Tak wynika z szacunków, jakie „Rz” zebrała wśród największych domów mediowych i brokerów reklamowych działających na polskim rynku (patrz wykres).

Specjalistów od reklamy napawają niepokojem zwłaszcza słabnące prognozy dla całej polskiej gospodarki.

– W III kwartale 2012 r. roczna dynamika PKB spadła do 1,4 proc. z 2,3 proc. zanotowanych w II kw. Ten spadek wywołany został głównie stagnacją konsumpcji wewnętrznej. To niedobrze wróży popytowi i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych – komentuje Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, który zakłada, że rynek reklamowy (według Starlinka będzie wart na koniec tego roku ok. 7 mld zł) skurczy się w 2013 r. o 5–7 proc.