Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » December
bierzyński.pl

828 razy „tak” dla 6-latków (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 21-12-2012

Kilkaset spotów w trzy tygodnie. Resort agituje rodziców w telewizji m.in przy filmie o pedofilach

Ministerstwo Edukacji za wszelką cenę stara się zachęcić rodziców, by posyłali sześcioletnie dzieci do szkół. Po serii ulotek i broszur teraz sięgnęło po reklamę. Od 1 do 21 grudnia Polacy mają okazję zobaczyć 30-sekundowy spot, w którym przedszkolaki przekonują, że chcą iść do pierwszej klasy.

Tę reklamówkę MEN trudno przegapić, gdyż resort wykupił aż 760 jej emisji w TVP. To oznacza, że statystycznie każdej doby emitowana jest 35 razy. Prawie 70 razy zostanie wyświetlona też w innych mediach. Za produkcję spotu i jego emisję polski podatnik zapłacił 2 mln zł.

Podsumowanie 2012: reklama (mediarun.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 17-12-2012

Jakie wydarzenia zdominowały reklamową rzeczywistość AD 2012?

Jakub Bierzyński, CEO OMD

Wydarzenie:
Oferta technologii LTE Polkomtela. Integracja internetu mobilnego – Plus i dostawcy treści – grupa Polsat nabiera kształtów. Ponad 70% polskich gospodarstw domowych już jest w zasięgu szerokopasmowego internetu.

Niespodzianka:
Sprzedaż Onet przez TVN. Horyzontalny portal o wiodącej pozycji na rynku wydawał się dla TVN naturalnym uzupełnieniem oferty i polisą bespieczeństwa na przyszłość w której wydatki na media online dynamicznie rosną. Co ważne, wszystko wskazuje na to, iż w niedalekiej przyszłości wzrost ten będzie odbywał się kosztem tradycyjnej reklamy telewizyjnej. TVN sprzedał swoją przyszłość, koncentrując się na swojej przeszłości.

Rozczarowanie:
Jak wyżej. Konflikt w gronie udziałowców spowodował, iż przyszłość jednej z największych grup medialnych o lokalnym pochodzeniu leży we francuskich rękach. Szkoda.

Lubuski poligon (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 03-12-2012

W pierwszych dniach po wyłączeniu telewizyjnego sygnału analogowego spadły wyniki oglądalności

Królika doświadczalnego wybrano starannie: mieszkańców najmniej ze wszystkich 16 województw (1,01 mln), teren równy, poziom cyfryzacji wysoki (testowe emisje DVB-T już przed 2007 rokiem), zabudowa niewysoka. Lubuskie nie jest regionem reprezentacyjnym dla 38 mln Polaków – jest obszarem, na którym telewizję analogową wyłączyć najłatwiej.

7 listopada o 4.15 zamilkły nadajniki analogowe w Zielonej Górze i Żaganiu. Według szacunków Urzędu Komunikacji Elektronicznej ich sygnał docierał do ok. 1,5 mln osób (także spoza Lubuskiego, bo pierwszy etap wyłączeń objął część sąsiednich województw). Ile osób miało tylko telewizję naziemną, dokładnie nie wiadomo. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAC) przyjmuje, że ok. 300 tys.