Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » November
bierzyński.pl

Zaostrza się walka o kanały tematyczne (wyborcza.biz.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 27-11-2012

Kurczący się rynek reklamy telewizyjnej skłonił TVN i Polsat do walki o obsługę reklamową kanałów tematycznych. Dotychczas na tym rynku niepodzielnie panował dom sprzedaży Atmedia.

W ciągu ostatniego miesiąca z usług domu sprzedaży kanałów tematycznych Atmedia zrezygnowały trzy grupy telewizyjne. Zaczęło się od Viacomu, który powierzył sprzedaż reklam na swoich kanałach (m.in. MTV, Viva oraz Comedy Central) telewizji TVN. Z kolei BBC Worldwide wybrało Cyfrowy Polsat, a ściślej mówiąc, należącą do niego spółkę Polsat Media sprzedającą reklamy w Polsacie i skupionych wokół niego kanałach tematycznych. I wreszcie w poniedziałek o przeniesieniu obsługi reklamowej swoich kanałów do TVN poinformowała Cyfra+.

Decyzja Francuzów może wydawać się naturalna: Cyfra+ jest obecnie w trakcie połączenia z platformą N, której przejęcie Vivendi i TVN ogłosiły rok temu. Jednak wraz z pozostałymi odejściami jest to poważny cios dla Atmedia, który w ciągu ostatnich czterech tygodni ogłosił jedno zwycięstwo – kontrakt na obsługę kanałów Cartoon Network i Boomerang. Należące do tej samej grupy kapitałowej, co operator telewizji kablowej UPC, pozostaje największym brokerem na rynku kanałów tematycznych. W jego portfelu jest ok. 40 stacji. Dla porównania: od stycznia 2013 r. biuro sprzedaży Polsatu będzie sprzedawało czas w ponad 20 kanałach tematycznych (jego klientem został też Viasat, część skandynawskiego koncernu Modern Times Group.), a TVN – w blisko 30 kanałach tematycznych.

Cyfryzacja Polski to wyzwanie cywilizacyjne (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 15-11-2012

Kwestia cyfryzacji Polski to jedno z najważniejszych zadań cywilizacyjnych obecnej epoki. Dostęp do Internetu powszechnie uważany jest za jedną z podstawowych miar postępu cywilizacyjnego w świecie i wskaźnik rozwoju kraju. Polska pod tym względem kuleje. Fundusze Unii Europejskiej, przeznaczone na inwestycje infrastrukturalne, realizujące cel powszechnego dostępu do internetu są zagrożone. Polska jest na szarym końcu w Europie pod względem cyfryzacji kraju. Rząd rozwija wiele programów mających na celu zmianę tego stanu rzeczy. Od budowy infrastruktury po e-administrację. Szczególny nacisk kładąc na cyfryzację procesu nauki w polskich szkołach. E-podręczniki mają stać się niebawem standardem w kształceniu młodych pokoleń Polaków. I dobrze. We współczesnym świecie dostęp do technologii cyfrowych i umiejętność korzystania z nich to bez wątpienia nie mniej fundamentalny problem strukturalny jak budowa autostrad. Programów tego rodzaju mamy w kraju mnóstwo. Wiele instytucji publicznych, od gmin począwszy na ministerstwach i UOKiku skończywszy, podejmuje różnorodne, mniej lub bardziej udane inicjatywy, by Polskę skutecznie scyfryzwować. Co ciekawe, nikt nie zwrócił uwagi na fundamentalny problem polskiego cyfrowego analfabetyzmu.

Zróbmy cywilizacyjny skok (Rzeczpospolita, biznes-polska.pl, ekonomia24.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 06-11-2012

Stwórzmy tani powszechny dostęp do mobilnego Internetu, wykorzystując miejsca na dwóch ostatnich multipleksach – apeluje prezes domu mediowego OMD

Gorąca dyskusja wokół procesu przyznawania koncesji na nadawanie cyfrowe sygnału telewizyjnego nie ustaje od początku tego procesu. W pierwszej fazie korzystając z faktu, iż koncesje na nadawanie analogowe wygasają po dacie, w której Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest zobowiązana do wyłączenia nadawania sygnału analogowego, nadawcy komercyjni grozili bojkotem procesu. Skutecznie. W ramach kompromisu wytargowali uprzywilejowane miejsce na platformach cyfrowych. Każdy nadawca komercyjny dysponujący koncesją naziemną otrzymał bowiem bez przetargu prawo do nadawania dodatkowego kanału telewizyjnego na drugim multiplexie. Najwięcej zyskał na tym Zygmunt Solorz kontrolując jako jedyny 2 stacje naziemne – Polsat i TV4. W ten sposób bez przetargów rozdysponowano częstotliwości na drugim multiplexie. Otrzymały je Polsat i TV4 oraz w formie bonusa Polsat Sport News i TV6. Podobnie TVN oprócz głównej stacji nadaje TVN7 a TV Puls wypączkowało w formie drugiego kanału TV Puls 2. I tak dotychczas operujące grupy medialne otrzymały spory kawał tortu skutecznie blokując konkurencję.

TV cyfrowa – zmora i szansa (Puls Biznesu)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 06-11-2012

Wyłączenie sygnału analogowego to nie lada gratka dla producentów sprzętu i wyzwanie dla operatorów płatnej telewizji. Zyska klient.

Jutro o 4:15 na rynku w Gorzowie Wielkopolskim włodarze symbolicznie przełączą nadawanie telewizyjne z analogowego na cyfrowe. Lubuskie jest pierwszym, które przejdzie “na cyfrę”. Każdy kto nie ma odpowiedniego (czytaj: w miarę nowego) telewizora lub specjalnego dekodera, straci sygnał telewizyjny darmowej telewizji, w ramach której są TVP, TVN, Polsat czy TV Puls.