Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » October
bierzyński.pl

Juliusz Braun: Czy TVP przeżyje? (Gazeta Wyborcza, media2.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-10-2012

Zacznę od autorskiego przeglądu publikacji zamieszczonych ostatnio w “Gazecie Wyborczej”. Najpierw Agnieszka Kublik stwierdziła kategorycznie: “Telewizję rozkradają jej pracownicy”. Potem pojawiły się życzenia. Reżyser, którego filmy i spektakle teatralne są każdego roku emitowane w TVP, sformułował je słowami “TVP niech zdechnie”. Inny był bardziej delikatny: “TVP do kosza”. Były też oceny programu TVP. Najłagodniej zabrzmiało: “ogłupianie na ekranie”. Dwie znane reżyserki sięgnęły w swych wypowiedziach po ostrzejsze sformułowania: “badziewie” oraz “g…” (słowo na literę “g” było wykropkowane).

Szkoda czasu i papieru na prostowanie błędów, polemizowanie z bzdurami, których wiele znalazło się w tekstach opublikowanych na łamach “Gazety” (choć oczywiście były też opinie słuszne oraz tzw. “ogólnie słuszne” choć mało odkrywcze). Telewizja publiczna zasługuje na dyskusję wykraczającą poza epitety i ogólniki.

Jakub Bierzyński (OMD): skurczy się rynek reklamy w prasie i telewizji. Internet zanotuje dwucyfrowy wzrost (mediarun.pl, wirtualnemedia.pl, newseria.pl, gieldainwestora.pl, portalmedialny.pl, hoga.pl, media2.pl, medialink.pl, wyborczabiz.pl, globaleconomy.pl, finansewp.pl, bankier.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 12-10-2012

Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. – Moim zdaniem i tak będzie to minus 4-5 proc. w skali tego roku – mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD. Firmy tną wydatki na reklamę lub przesuwają na późniejszy okres. Spowolnienie odczują przede wszystkim stacje telewizyjne. Z korzyścią dla reklamy w internecie. – W przyszłym roku internet “wybuchnie” – uważa ekspert ds. mediów.

Jedną z przyczyn, że 2012 rok rynek reklamy w Polsce zamknie się na minusie jest fakt, że najwięksi gracze wciąż boją się kryzysu. Na reklamę w mediach stawiają teraz ci, którzy na kryzysie potrafią zarobić.

- Przede wszystkim widać ofensywę dyskontów kosztem wysokomarżowych produktów, szczególnie jeśli chodzi o przemysł spożywczy. Wyraźnie widać, że koncerny dóbr szybko zbywalnych ograniczają wydatki na reklamę. Sukces Lidla i Biedronki bardzo dobrze to obrazuje – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jakub Bierzyński.

Podkreśla, że w związku z tym , że konsumenci coraz częściej wybierają produkty tańsze i niereklamowane, więc coraz trudniej jest także otrzymać zwrot z inwestycji w reklamę. Dobrze mają się kino, radio i przede wszystkim internet – wynika z obserwacji szefa OMD.

Jakub Bierzyński (OMD): TVP w takim kształcie przeżyje maksymalnie do 2016 roku (tokfm.pl, onet.pl, biznes.pl, wirtualnemedia.pl, newseria.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl, media2.pl, portalmedialny.pl )

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 08-10-2012

Udziały w rynku i wartość Telewizji Polskiej nadal maleją. Poczynione w ostatnich latach oszczędności mogą nie wystarczyć. – Na tych zasadach TVP przeżyje jeszcze dwa, trzy, cztery lata – prognozuje Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD. Choć, jak podkreśla, i tak politycy nie dadzą jej upaść. – Z tego powodu presja na reformy jest ograniczona – dodaje ekspert. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest prywatyzacja TVP lub utworzenie Funduszu Misji Publicznej.

Trudna sytuacja na rynku w ostatnich latach: kryzys finansowanie abonamentowego i rynku reklamowego, spowodowała, że Telewizja Polska musiała zacząć oszczędzać.

– Przez ostatnie lata udało się zmniejszyć roczny budżet TVP o pół miliarda złotych. To są istotne oszczędności – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD.

Jednak wciąż niewystarczające.

– Telewizja publiczna nadal zatrudnia 10 razy więcej osób niż konkurenci prywatni. W TVN i Polsacie liczbę zatrudnionych liczy się proporcjonalnie w setkach, w TVP – w tysiącach. Ale i tak jest ich mniej niż było. Więc jest to pozytywny trend – podkreśla.

Zdaniem szefa OMD, tylko braki w kasie zmuszą TVP do dalszej racjonalizacji budżetu i wydatków.

Kiepska passa PMPG (Puls Biznesu)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 04-10-2012

Spółka Michała Lisieckiego przeżywa w ostatnich miesiącach trudne chwile. Trudno nie winić za to jej właściciela.

„Wprost” na sprzedaż? Takie głosy można usłyszeć po zamknięciu przez wydawcę tygodnika projektu „Bloomberg BusinessWeek Polska”. Jednak Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group (PMPG), właściciela „Wprost”, zaprzecza.

— To plotki. Ten tygodnik jest strategicznym aktywem PMPG. Stawiamy na jego rozwój. Koniec „Bloomberg BusinessWeek Polska” to nauka, z której wyciągnęliśmy wnioski. Kryzys poobijał spółkę, ale pracujemy nad strategią, którą przedstawimy przed końcem roku. Po reformie modelu biznesowego nie będziemy działali tak szeroko, ale rentownie — twierdzi Michał Lisiecki.

Struktura lekkiej jazdy (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-10-2012

Outsourcing to dziś najbardziej efektywny model prowadzenia kanału tematycznego, jeśli nadawca chce na nim więcej zarobić, niż stracić.

Kawalerii żal

Charakter współpracy takich dziennikarzy jak Witold Odrobina z Grupą TVN zmieniał się zależnie od podejścia tej spółki do biznesu w kanałach tematycznych: od hurraoptymizmu do kryzysowego rachunku ekonomicznego.

Najpierw Odrobina prowadził w TVN Warszawa program kręcony przez ekipę tej stacji. Potem, kiedy ambicje okazały się zbyt kosztowne, robił to jako firma zewnętrzna. W marcu ub.r. „Odrobina miasta” nie wróciła już do ramówki, a wkrótce potem kanał TVN Warszawa zszedł do Internetu.