Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » June
bierzyński.pl

Ile jest warta banda na stadionie? (Gazeta Wyborcza, wyborcza.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 26-06-2012

Komputer “obejrzał” Euro 2012 w telewizji i sprawdził, jak bardzo widoczne są marki pojawiające się na stadionach podczas meczów. Okazało się, że dużo mniej, niż wydawało się firmom Największymi reklamodawcami Euro 2012 zostały McDonald’s, Warka oraz Biedronka, bo w rozgrywkach grupowych to właśnie te firmy wykupiły najwięcej reklam. Łączna widownia reklam tej trójki wahała się na poziomie 28,6 mln osób, to usprawiedliwia wysokie ceny dyktowane przez telewizję publiczną. – Oglądalność transmisji pobiła wszelkie oczekiwania zarówno reklamodawców, jak i TVP – mówi Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD. Ale co mają powiedzieć takie firmy jak Canon czy Sharp, które postanowiły wejść do telewizji, kupując miejsca na stadionowych bandach czy na strojach sportowców? Ilu widzów zauważyło ich logotypy, kibicując ulubionej jedenastce? Co widzi człowiek? Firmy, które badają wartość sponsoringu, nagrywają mecz, odtwarzają [...]

Euro 2012: cennik TVP odstraszył reklamodawców (mediarun.pl, wirtualnemedia.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 21-06-2012

Reklamy trzech najdłużej obecnych przy meczach reklamodawców Euro 2012 – marek McDonald’s, Warka i Biedronka – zobaczyło łącznie aż 28,6 mln osób. Z analiz domu mediowego OMD wynika, że reklamodawcy bardzo ostrożnie podeszli do inwestycji reklamowych podczas Euro 2012. W porównaniu do innych imprez piłkarskich, ceny czasu reklamowego były wysokie i wynosiły od 40 000 do 277 700 PLN bez rabatów. Gdyby Polacy wyszli z grupy i zagrali w fazie pucharowej, ceny te mogły być jeszcze wyższe (np. 30″ spot w finale z udziałem Polaków to wydatek rzędu 390 000 PLN wg cennika). Dla porównania, ceny spotów podczas ostatniego Euro, rozegranego w 2008 roku na boiskach w Austrii i Szwajcarii, wahały się od 6 800 do 161 300 PLN. Takie ceny odstraszyły inwestorów, co najlepiej widać porównując średnią liczbę emisji [...]

Obecność przy meczach EURO 2012 korzystna dla reklamodawców! (OMD)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 20-06-2012

Dom mediowy OMD po zakończeniu zmagań naszej reprezentacji przygotował pierwsze podsumowanie Euro 2012. Reklamy trzech najdłużej obecnych przy meczach reklamodawców Euro 2012: McDonald’s, Warki i Biedronki zobaczyło łącznie aż 28 652 568 osób! Z analiz domu mediowego OMD wynika, że reklamodawcy bardzo ostrożnie podeszli do inwestycji reklamowych podczas Euro 2012. W porównaniu do innych imprez piłkarskich, ceny były wysokie i wynosiły od 40 000 do 277 700 PLN bez rabatów. Gdyby Polacy wyszli z grupy i zagrali w fazie pucharowej, ceny te mogły być jeszcze wyższe (np. 30” spot w finale z udziałem Polaków to wydatek rzędu 390 000 PLN wg cennika). Dla porównania, ceny spotów podczas ostatniego EURO, rozegranego w 2008 roku na boiskach w Austrii i Szwajcarii, wahały się od 6 800 do 161 300 PLN. Takie ceny [...]

OMD zaprasza do obejrzenia materiałów z konferencji poświęconej technologii RTB na www.omd.pl/rtb

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 05-06-2012

Od września 2011 grupa domów mediowych OMD pod wodzą Jakuba Bierzyńśkiego, realizuje kampanie w oparciu o technologię RTB (Real-time Bidding) Podczas kilkumiesięcznej współpracy z mexad na zasadzie wyłącznego partnerstwa, OMD zrealizowało kilkadziesiąt kampanii w tym systemie i dostosowało platformę zakupową do realiów polskiego rynku. RTB to obecnie najnowocześniejsza i najlepsza metoda precyzyjnego targetowania reklamy display. To rewolucyjna zmiana modelu zakupowego kampanii display z zakupu pakietów na zakup konkretnego użytkownika. Optymalizacja i zakup kampanii odbywa się tutaj w czasie rzeczywistym. Jedną z największych zalet technologii RTB, audience targeting jest fakt, że umożliwia precyzyjne dotarcie przy masowym zasięgu kampanii i jest bardzo atrakcyjna kosztowo. Jakub Bierzyński CEO OMD: „RTB, audience targeting po raz pierwszy urzeczywistnił przepowiednie głoszącą, iż marketing masowy zostanie zastąpiony masowym marketingiem bezpośrednim. To technologia pozwalająca docierać z przekazem reklamowym [...]

Lider za coraz bardziej otwartymi drzwiami (Think Tank)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-06-2012

Szefowie często większą wagę przywiązują do aranżacji swoich gabinetów niż swoich domów. Nic dziwnego – bywa, że spędzają w nich kilkanaście godzin dziennie. Gabinet świadczy o ich osobowości i prestiżu; coraz częściej staje się miejscem łatwo dostępnym Wystrój gabinetu lidera wiele mówi o charakterze organizacji. Czasem jest wręcz narzucany przez jej tradycję czy profil działalności. Prezes firmy manifestującej proekologiczność wybierze pomieszczenie pełne światła i zieleni, dyrektor agencji reklamowej postawi na kolorystyczną mozaikę i niestandardowe kształty mebli. Ale miejsce pracy odzwierciedla też cechy zarządzającego i jego styl przywództwa. W biurowcach gabinet lidera mieści się zazwyczaj na ostatnim piętrze, co jasno wskazuje na jego status. Liderzy chętnie też wypełniają przestrzeń swojej pracy symbolami władzy i prestiżu ( złote pojemniki na inkaust, marmurowe blaty, kominki ). Często przestrzeń gabinetowa jest też uświetniana wizerunkami [...]