Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » April
bierzyński.pl

Jak żyć na papierze (Polityka)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 25-04-2012

Trapieni kryzysem i spadkiem czytelnictwa wydawcy prasy muszą odnaleźć się w nowej, internetowej rzeczywistości. Od tego, czy im się uda, zależeć będzie przetrwanie dziennikarstwa w formie, jaką znamy i cenimy od lat. Zobacz cały artykuł

OMD z nową identyfikacją wizualną (press.pl, brief.pl, mediarun.pl, wirtualnemedia.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 24-04-2012

23 kwietnia OMD wprowadził nową identyfikację wizualną. Nowy kierunek działalności spółki wyznacza hasło „Always in motion” (Zawsze w ruchu). – Zawsze rozumiałem potrzebę zmian i starałem się przewidzieć kierunek w jakim podąży rynek. Innowacja napędza moją wizję firmy i definiuje styl pracy zespołów OMD, którzy w codziennej pracy szukają sposobów jej implementacji. Nowe logo oddaje ideały firmy, którym pozostaję wierny od lat. Zachodzący właśnie proces to również moment rozpoczynający serię inwestycji w kolejne po RTB innowacyjne narzędzia, mające na celu umacnianie przewagi konkurencyjnej OMD – mówi Jakub Bierzyński, CEO i założyciel powstałej w 1993 roku marki OMD. Nowe logo ma symbolizować to, co znajduje się w “sercu marki” OMD: umiejętność identyfikowania i dynamicznego dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości. Nowe logo OMD ma obrazować ruch, a jego pięć wariantów może [...]

Najgorsze wyniki Radia Zet w historii badania Radio Track, tracą też RMF FM i Trójka (press.pl, onet.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 13-04-2012

Radio Zet w pierwszym kwartale br. miało najniższą słuchalność w całej historii badań Radio Track. Spośród rozgłośni ogólnopolskich wyniki poprawiło tylko Radio Maryja. Radio Zet miało 14,9 proc. udziału w rynku w pierwszym kwartale, co oznacza spadek z 16,3 proc. – Jestem zaskoczony. Raczej spodziewałem się wzrostu – mówi Alfred Ejsmond, dyrektor ds. radia, outdooru i kina w Universal McCann. Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group, przyznaje, że badania w dużej mierze dotyczą świadomości, a Radio Zet nie przeprowadziło ostatnio działań reklamowych. – Słuchalność można ”kupić” kampaniami – dodaje.  Redaktor naczelny Radia Zet Rafał Olejniczak nie chciał z nami rozmawiać o wynikach słuchalności i odesłał do Michała Aleksandrowicza z biura prasowego. Ten stwierdził jedynie: – Radio Zet nie komentuje najnowszych wyników Radio Track. Liderem słuchalność pozostaje RMF FM, którego udział [...]

Axel Springer negocjuje z właścicielami Onetu… a TV Puls marzy o fuzji z portalem (Puls Biznesu)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 04-04-2012

Rozmowy są wyjątkowo poufne. Do transakcji może nie dojść ze względu na rozbieżności co do wyceny portalu. Niedawno informowaliśmy, że grupa TVN, a może raczej jej właściciele, czyli koncern ITI, podjęli decyzję o sprzedaży internetowego ramienia grupy — Onetu. Po naszym tekście zapadła cisza. Pozornie. — Właściciele Onetu negocjują sprzedaż portalu koncernowi Axel Springer — mówi osoba zbliżona do wydawcy. Tę informację potwierdziliśmy jeszcze w dwóch źródłach. Wygląda na to, że Axel Springer ma wyłączność na negocjacje.Zarówno Axel Springer, jak i TVN nie chciały komentować naszych informacji. Axel Springer, w Polsce wraz z koncernem Ringier, wydający m.in. „Dziennik Gazetę Prawną” i „Fakt”, od dawna szuka możliwości inwestycji w internecie. O tym, że szuka możliwości akwizycji w Polsce, niedawno pisał „Financial Times Deutschland”. Plany potężnych inwestycji pojawiły się już w 2010 [...]

Rewolucja czy ewolucja? (Telepro)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-04-2012

Kolejna edycja sympozjum, kolejny raz słowo “cyfryzacja” odmieniane przez wszystkie przypadki, ale też wiele tematów ledwie muśniętych, kilka interesujących wystąpień i mnóstwo zadanych pytań, na które odpowiedź padnie w najbliższych miesiącach, a może dopiero latach. Otwierające XII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów wystąpienie ministra Administracji i Cyfryzacji, Michała Boniego było, poza przypomnieniem 10 zasad, którymi kieruje się w swym działaniu resort, zaproszeniem do debaty nad przyszłością i kształtem “cyfryzacji po polsku”. Prezes UKE, Magdalena Gaj nakreśliła z kolei pięć celów strategicznych wyznaczających bieżącą prace kierowanego przez siebie od niedawna urzędu. Zobacz cały artykuł

Pobudka (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-04-2012

Po okresie, w którym nowi wydawcy hasali po rynku tygodników, Ringier Axel Springer chce przypomnieć, kto tu rządzi. Ringier Axel Springer Polska od jesieni ub.r. raczej szukał oszczędności, niż był skłonny inwestować w swoje tytuły. Jednym z pierwszych przykładów jest sama redakcja „Newsweeka”, w której pod koniec października ub.r. wręczono wypowiedzenia kilkunastu osobom. – Wciąż słyszeliśmy, że trzeba ciąć koszty. Odchodzili dziennikarze i redaktorzy, którzy dobrze zarabiali. A teraz nagle znowu przyjmują – dziwi się jeden z byłych dziennikarzy „Newsweeka”. Pozostałej części redakcji obniżono pensje średnio o 10 proc. Później okazało się, że ciąć trzeba też w redakcji „Faktu”. Tu zrezygnowano z 12 etatowców i kilku osób zatrudnionych jako firmy. Zamknięto serwis rekrutacyjny StepStone.pl i wypowiedziano umowę licencyjną dwóch miesięczników młodzieżowych: „Popcornu” i „Dziewczyny”. Pod koniec 2011 roku z firmą [...]