Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2012 » March
bierzyński.pl

Czy telewizja utonie (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-03-2012

W tym roku telewizji publicznej może grozić utrata płynności finansowej; brakuje pomysłu na uzdrowienie. Rekordowe straty finansowe, najniższe w historii wpływy z abonamentu, spadek przychodów reklamowych, malejąca liczba programów misyjnych, przepychanki polityczno-personalne, brak chęci i pomysłu na poprawę sytuacji TVP. Telewizja publiczna nie była dotąd w równie kiepskiej kondycji. Najgorzej wyglądają jej finanse – strata za 2011 rok przekroczyła 90 mln zł, a prognozy zarządu na 2012 r. mówią o 60 mln. Jednak, jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz”, straty mogą być większe i sięgnąć ponad 200 mln. A to może grozić utratą płynności. Prezes TVP Juliusz Braun uspokaja, że po pierwszych dwóch miesiącach tego roku telewizja odnotowała kilkumilionowy zysk. Jednocześnie na wczorajszym nadzwyczajnym posiedzeniu rady nadzorczej zarząd mówił o konieczności ostrych cięć. Kondycja telewizji jest coraz gorsza nie tylko ze [...]

Jak z misji został ogryzek (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-03-2012

Po latach stawiania na komercję TVP nie ma siły, by przywrócić rangę ambitniejszym programom. Przez ostatnich 11 lat drastycznie spadła liczba niemal wszystkich tzw. misyjnych programów publicznej telewizji. Obecny zarząd postawił sobie za cel ich przywracanie. W dramatycznej sytuacji finansowej, w jakiej znalazła się TVP, jest to jednak karkołomne zadanie. Zarobić trzeba Z zestawienia przygotowanego przez firmę At Media (sprzedaje czas reklamowy dla kanałów tematycznych) wynika, że w latach 2000 – 2011 spadła liczba programów naukowych, edukacyjnych i poradnikowych, emitowanych przez główne anteny TVP: Jedynkę i Dwójkę. Jeszcze w 2000 r. było ich 181, w ubiegłym roku już tylko 42. W tym samym czasie liczba programów informacyjnych zmniejszyła się z 596 do 191. Choć trzeba zauważyć, że większość informacji i publicystyki przeniesiono do TVP Info. Znikają także spektakle Teatru Telewizji [...]

Debata: konsumenci nie nadążają za technologią (biznes.onet.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 09-03-2012

Internet nie zagraża telewizji, raczej można mówić o współistnieniu tych mediów – przekonywali uczestnicy drugiego dnia Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów w Warszawie. – Czas oglądania telewizji nie zmienia się. Nie następuje zjadanie telewizji przez internet – tłumaczyła Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement. Za to media te mogą się uzupełniać, choćby w komunikacji marketingowej. Jakub Bierzyński, prezes zarządu Omnicom Media, przypomniał np. o silnej korelacji między nadawaniem reklam a wyszukiwaniem informacji w internecie: po emisji reklamy obserwowany jest wzrost liczby zapytań o markę, produkt lub samą reklamę w wyszukiwarkach i liczby odwiedzin na stronie reklamodawcy. Jednocześnie uczestnicy sympozjum zauważali, że sposób konsumpcji mediów będzie się zmieniał, w miarę jak konsumenci będą uczyli się korzystać z nowych technologii. Na razie bowiem często z tym nie nadą żają, czego przykładem [...]

Raport specjalny: Rewolucja TV (Bloomberg Bussinesweek Polska)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 05-03-2012

Komórka zamiast pilota. Telewizja obecna wszędzie: w telewizorze, tablecie, smartfonie, z satelity, internetu i „z powietrza”. Ulubiony program obejrzysz, kiedy chcesz i gdzie chcesz. Wystarczy kliknąć. Bój o przyszłość telewizji trwa. Wszystko się zmienia: technologia, główni gracze i treści – pisze w najnowszym raporcie „Video Endgame” międzynarodowa firma konsultingowa Roland Berger. I bez skrupułów rozprawia się z tradycyjną telewizją. Jej zdaniem w 2020 roku ten rynek będzie miał już zupełnie inny kształt. Stacje, które przez lata dyktowały warunki, stracą siłę. Do gry już wchodzą nowi gracze, m.in. Apple TV czy Google TV, którzy bezceremonialnie wykorzystują swoją popularność, zawłaszczając coraz to nowe obszary biznesu. O tym, co obejrzymy, w coraz mniejszym stopniu będą decydować dyrektorzy programowi stacji, w coraz większym – my sami. I znajomi z serwisu społecznościowego.Ramówki, z przytupem prezentowane [...]