Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2011 » December
bierzyński.pl

Bierzyński: umowa TVN i Canal+ to niższe koszty działania platfrom (forsal.pl, biznes.gazetaprawna.pl, biztok.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 19-12-2011

Prezes zarządu OmnicomMediaGroup Jakub Bierzyński o umowie TVN z Canal+, dotyczącej połączenia platform telewizji satelitarnej “n” i Cyfra+ “Ten ruch był od pewnego czasu zapowiadany i nie jest zaskoczeniem. Wydaje się, że to słuszna decyzja z punktu widzenia jednego, jak i drugiego gracza. Dlatego, że logika platform cyfrowych to przede wszystkim logika skali. (…) Koszty własne funkcjonowania platformy są w niewielkim stopniu związane z ilością abonentów, natomiast ilość abonentów w sposób liniowy przedkłada się na wielkość przychodów. (Obie platformy-PAP) będą (…) mogły bardzo istotnie zredukować koszty działania. Koszty te będą niewiele większe niż (pojedyncze -PAP) koszty działania n lub Cyfry+, natomiast przychody będą sumą przychodów tych dwóch firm. Zyskowność tego przedsięwzięcia drastycznie wzrośnie. To najważniejszy efekt tej fuzji. Jeśli właściciele n i Cyfry+ uznają, że rynek jest już podzielony, skoncentrują [...]

Polska reklama: jaki był 2011 r., co w 2012? (domy mediowe) (wirtualnemedia.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 14-12-2011

Jaki był mijający rok w polskiej branży reklamowej? Oceniają przedstawiciele czołowych domów mediowych m.in. Paweł Gala, Jakub Bierzyński, Adrian Kawęcki, Jacek Dzięcielak i Tomasz Chojnecki. Portal Wirtualnemedia.pl kontynuuje serię podsumowań mijającego roku w mediach i reklamie. Dziś o mijającym roku i perspektywach na kolejne 12 miesięcy mówią przedstawiciele domów mediowych. Paweł Gala, managing partner MEC Najważniejsze wydarzenie, sukces i porażka branży w 2011 roku Najważniejsze wydarzenie to plany sprzedaży TVN. Możliwość zmiany struktury własnościowej kluczowego nadawcy w Polsce może wpłynąć na zmianę jego strategii i na cały rynek reklamowy. Ważna jest też ekspansja Zygmunta Solorza – przejecie Polkomtela z możliwością stworzenia realnej oferty telewizja-internet-telefonia. Budowanie konwergencji w tych obszarach jest teraz możliwe na polskim rynku na bezprecedensową skalę, co będzie miało ogromny wpływ również na rynek reklamowy. Człowiek lub ludzie, [...]

Domy się uczą (Press Badania Satysfakcji)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-12-2011

Kierunek na przyszłość dla domów mediowych to nowe kompetencje i badania. W miarę spokojne okazały się w sumie trzy pierwsze kwartały. Zobacz cały artykuł  

W rozkroku (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-12-2011

Wydawcy dzienników mają twardy orzech do zgryzienia: z jednej strony muszą redukować koszty pracy, z drugiej – rozwijać jakościowy kontent w nowych mediach Decyzje podejmowane przez wydawców jesienią pokazują, że sytuacja na rynku dzienników jest niezwykle trudna. Nawet 120 osób może do końca br. stracić pracę w Presspublice, wydawcy m.in. dzienników „Rzeczpospolita”, „Parkiet Gazeta Giełdy” i „Życie Warszawy”. Grzegorz Hajdarowicz, nowy właściciel spółki, ogłosił, że po pierwszych trzech kwartałach strata wynosi 12 mln zł, a do końca roku wzrośnie do 15,6 mln zł. Jak tłumaczy Tomasz Wróblewski, wiceprezes Presspubliki i redaktor naczelny „Rz”, po analizie sytuacji finansowej postanowiono wdrożyć plan restrukturyzacyjny, zakładający także ogłoszenie zwolnień grupowych. Negocjacje ze związkami zawodowymi w tej sprawie mają się zakończyć na początku grudnia. Redukcje zatrudnienia nie ominęły nawet liderów rynku. Zwolnienia zapowiedziało kierownictwo „Faktu” [...]