Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2011 » September
bierzyński.pl

Tygodnikom spada? Wręcz przeciwnie (Dziennik Gazeta Prawna, biztok.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 28-09-2011

Sprzedaż tygodników opinii w ciągu ostatniego roku wzrosła, ale to nie przekłada się na wzrost wpływów z reklam. Sami czytelnicy nie wystarczą, by wydawcy zarabiali na tym interesie. Dlatego gazety inwestują w nowe kanały: tablety, internet i reklamę mobilną. Niespodziewanie rynek tygodników opinii, zamiast kurczyć się jak cały rynek prasy, zaczął rosnąć. Łącznie wszystkie tytuły mają o ponad jedną piątą wyższą sprzedaż niż przed rokiem. Nie idą za tym jednak wzrosty nakładów na reklamę. – Miesiąc wystarczy, by ocenić, czy biznesowo nasz projekt się udał – mówi nam Tomasz Sommer, jeden ze wspólników firmy 3S Media, która jest współwłaścicielem spółki Sentret, wydawcy nowego tygodnika „Wręcz Przeciwnie”. – Żeby pokryć same koszty druku przy drożejącym papierze, musi się sprzedać co najmniej 30 proc. nakładu. By uznać tygodnik za sukces pod względem [...]

Małe stacje przegrywają wojnę o badania oglądalności (Puls Biznesu)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 19-09-2011

Drobni zyskaliby na poszerzeniu panelu telemetrycznego, wielcy ich blokują. Gracze rynku telewizyjnego są zgodni: panel telemetryczny, czyli próbka osób, na której badana jest oglądalność telewizji w Polsce, jest dużo za mały jak na standardy europejskie. Właśnie okazało się jednak, że Nielsen Audience Measurment ( NAM ), jedyny gracz na tym rynku, po tym jak z telemetrii wycofał się TNS OBOP, nie zamierza nic zmieniać w badaniu na 2010 rok. Nie pomógł nawet zastrzyk gotówki od nowego klienta, TVP, który dotychczas płacił 13 mln rocznie TNS OBOP. Dlaczego? Bo najwięksi płatnicy NAM, czyli TVN i Polsat, stoją murem za status quo. Zobacz cały artykuł

Rok niespodzianek czy stagnacji? ( Telepro )

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 04-09-2011

Jeśli ktoś wybierając się do warszawskiego hotelu Radisson na dwudniowe, XI już Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów, oczekiwał epokowych deklaracji czy burzliwych dyskusji, może mógł poczuć się rozczarowany, ale… Ale choć na rynku telekomunikacyjnym jak i mediowym dzieje się wprawdzie niemało interesujących rzeczy, to jednak praktyka ostatnich lat przyzwyczaiła nas do tego, że walec ustawodawczy toczy się wolno a procesy konsolidacyjne także przebiegają, z natury swej, niespiesznie. Zobacz cały artykuł