Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2011 » January
bierzyński.pl

Kanały tematyczne walczą o widza i pieniądze (Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, dziennik.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 19-01-2011

Jedną piątą wydatków na reklamę może w tym roku zgarnąć 150 kanałów tematycznych. Jeszcze kilka lat temu stacje nadające tylko seriale, programy dla dzieci czy dokumenty ze średnią widownią na poziomie kilku tysięcy osób byłyby pominięte w mediaplanach. Dziś skutecznością przyciągania reklamodawców mogą równać się ze stacjami ogólnymi. Instytut badawczy GfK Polonia na zlecenie domu mediowego At Media, który ma w swoim portfolio ponad 50 takich stacji, przeprowadził badanie ich widzów. Okazuje się, że na oglądanie telewizji poświęcają oni więcej czasu niż widzowie stacji ogólnych, a do tego są bardziej świadomi bloków reklamowych i lepiej zapamiętują pokazane w nich produkty i marki. Nic zatem dziwnego, że zainteresowanie reklamodawców kanałami tematycznymi jest już tak duże, że coraz trudniej wykupić w nich czas reklamowy. A obok internetu i reklamy w kinach to [...]

Po bezruchu (Press)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 01-01-2011

Rok temu w stagnacji, a dziś segment tygodników opinii jest najciekawszą częścią rynku prasowego. I daje nadzieję innym. Kiedy narastające długi amerykańskiego „Newsweeka” były dla wydawnictwa Washington Post nie do spłacenia, w sierpniu 2010 roku sprzedało tytuł za symbolicznego dolara biznesmenowi Sidneyowi Harmanowi. Nakład „Newsweeka” w USA wynosił wówczas 1,5 mln egz., o połowę mniej niż w 2000 roku. Na amerykańskim rynku nie ma już miejsca na dwa mocne tygodniki opinii – w lepszej kondycji niż „Newsweek” jest „Time”. Konkurujący z nimi wcześniej „News & World Report” spasował już w 2008 roku, zmieniając się w miesięcznik. – Amerykańskiemu rynkowi brakuje zmiany pokoleniowej, a zarządzanie tytułami nie należy do najlepszych, więc ktoś musiał przegrać – stwierdza Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”, były szef „Newsweek Polska”. Gdy naczelny jednego z [...]