Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2010 » September
bierzyński.pl

Nowy sposób na życie prasy (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 23-09-2010

Gazety przeżyją. Muszą jednak zacząć wykorzystywać Internet, a nie z nim walczyć. Drukowanie gazet na papierze jest metodą przestarzałą.  Wydawcy prasowi przeżyją, pytanie tylko, co to będzie za życie i z czego będzie finansowane. Wydawcy muszą znaleźć sposób na zarabianie w Internecie – stwierdzili uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość?”. Polacy stosunkowo niewiele czytają. Trzeba się zastanowić, jak wobec tej sytuacji działać i jak jest przyszłość prasy zarówno tej drukowanej, jak i tej w Internecie – mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. Prasa doczekała się już swoje nagrobka. Wystawiła go agencja Artegence kilka lat temu w swojej kampanii reklamowej. Jak się okazało, było to jednak przedwczesne. Teraz wydawnictwa prasowe czekają zmiany. – Moim zdaniem prasa zmieni się, dostosuje się do nowej sytuacji, niemniej jednak zostanie na rynku podsumowuje Lisicki. [...]

Śmierć telewizji masowej (Wprost)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 12-09-2010

Mamy 150 stacji telewizyjnych nadających po polsku. Widz sam wybiera, co chce: publicystykę czy rozrywkę. Publicystyka przeżyje, ale w niszy – tłumaczy Jakub Bierzyński, ekspert rynku mediów. RENATA KIM: Tej jesieni widzowie TVN nie zobaczą już programów publicystycznych: zarówno „Teraz my!”, jak i „Kawa na ławę” zostały przeniesione do niszowej TVN 24. W głównym kanale będzie królowała czysta rozrywka. Czy kończy się właśnie pewna epoka w dziejach tej telewizji?  JAKUB BIERZYŃSKI*: Nie tylko tej. Jesteśmy właśnie świadkami końca telewizji uniwersalnej, która ma różnorodną ofertę skierowaną do róznych widzów. Wszystkie główne stacje zaczęły się mocno profilować. No i oczywiście zrozumiały, że największą widownię zagwarantuje im rozrywka. Ja całkowicie podzielam zdanie dyrektora programowego TVN Edwarda Miszczaka, że to jest jedyne sensowne pozycjonowanie szeroko adresowanej stacji. I z tego powodu jak grzyby po [...]

Prasa idzie do Internetu (Rzeczpospolita, rp.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 09-09-2010

Gazety przeżyją, muszą jednak wykorzystywać Internet, a nie z nim walczyć – to wnioski uczestników panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość?” w Krynicy. Wydawcy muszą znaleźć sposób na zarabianie w Internecie — stwierdzili uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość? ” — Polacy niewiele czytają. Trzeba się zastanowić, jak w takiej sytuacji działać i jaka jest przyszłość prasy — zarówno tej drukowanej, jak i tej w Internecie — mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. — Moim zdaniem prasa zmieni się, dostosuje się do nowej sytuacji i zostanie na rynku. — Prasa drukowana nie przeżyje. Wydawcy tak — jeżeli przestawią się na inny nośnik i będą w stanie chronić swoją własność intelektualną — przekonywał Jakub Bierzyński, dyrektor generalny Omnicom Media Group. Problemem wydawców prasy są też spadające przychody. — Pieniędzy, które trafiają [...]