Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2010 » July
bierzyński.pl

Reklama w totalnej inwigilacji (Puls Biznesu, pb.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 28-07-2010

Dostajesz parę urządzeń elektronicznych, komórkę, krótką instrukcję. Od tego momentu śledzony jest twój każdy konsumencki krok. Totalna inwigilacja. Wiemy o tobie wszystko. Jaki film oglądałeś, że kupiłeś na obiad mrożone pierogi. Wieczorem lubisz wypić piwo, nie przegapisz meczu, podczas którego pochłaniasz paprykowe chipsy. Dlaczego wstajesz od telewizora, kiedy zaczyna się blok reklamowy? I tak reklama cię dopadła. Dzisiaj przechodziłeś obok czterech billboardów z reklamą piwa X. Spodobały się? Tego (jeszcze) wprost nie wiemy. Ale wiemy, że w sklepie wybrałeś właśnie to piwo. Ulubiona marka przestała smakować? Zmieniasz nawyki? Winem zastępujesz wódkę? Czego się nie robi dla znajomych… Domyślamy się, że jutro impreza. Tak duże zakupy przecież rzadko lądują w koszyku. A najlepsze jest to, że to nie żart. Tak pracuje Centrum Monitorowania Rynku (CMR). To może skandal? Nie, nowatorski monitoring [...]

Branża reklamowa boi się drugiej fali kryzysu (Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, forsal.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 07-07-2010

W drugim półroczu firmy mogą zacząć ciąć wydatki na reklamę, wówczas optymistyczne plany zakładające wzrost rynku reklamowego o 5 proc. okażą się mrzonką. – Sytuacja nie wygląda różowo – przyznaje w rozmowie z „DGP” Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna domu mediowego Starlink, pracującego m.in. dla takich klientów jak Bank BPH czy PZU. Na analizach jej firmy bazują największe spółki medialne, w tym Agora i TVN. Według szefowej Starlinka, ale także innych przedstawicieli branży do końca kryzysu jest jeszcze daleko. Co gorsza, rynek czekać może drugie tąpnięcie. – Niestety, w drugim półroczu w niektórych branżach może dojść znowu do redukcji budżetów. Rynek może zakończyć ten rok jednoprocentowym spadkiem, ale równie dobrze jednoprocentowym wzrostem – dodaje Lidia Kacprzycka. W połowie czerwca dom mediowy ZenithOptimedia zapowiedział, że w tym roku wartość rynku reklamy wzrośnie [...]