Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2010 » April
bierzyński.pl

TVN, TVP, Polsat – Telewizje znów windują ceny reklam (parkiet.com)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 26-04-2010

W majowych cennikach ceny reklam w największych stacjach telewizyjnych wzrosły rok do roku w dwucyfrowym tempie. Narzucane przez TVN, Polsat i TVP od tego roku zwyżki w cennikach poprawiają ich kondycję. Z podanych przez TVN wstępnych danych finansowych za I kwartał 2010 r. wynika, że przychody grupy z reklam telewizyjnych w porównaniu z I kwartałem 2009 r. były wyższe o 2,5 proc. Oznacza to, że rynek reklamy telewizyjnej znowu powoli rośnie (w 2009 r., wg Starlinka spadł o 11,9 proc.). W majowym cenniku średni koszt dotarcia z reklamą do widzów w wieku 16 – 49 lat w Polsacie jest o 23 proc. wyższy niż rok wcześniej. Średnia cena reklam w cenniku TVN wzrosła rok do roku o 19 proc., a w TVP – o 12,6 proc. – podał Presserwis. Stacje [...]

Politycy pobiją się o billboardy (Puls Biznesu)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-04-2010

Ekspresowa kampania wyborcza oznacza realne straty dla branży reklamowej. Koło nosa przejdą miliony. W tegorocznych wyborach prezydenckich nie będzie wojny na plakaty. Nie ma kandydatów, nie ma klipów, nie ma czasu na antenie i miejsca na plakatach. Kampania ruszy w czerwcu. Marszałek Sejmu ogłosił termin wyborów prezydenckich, ale tuby propagandowe partii milczą. Do czasu. Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości i Sojuszu Lewicy Demokratycznej już wysłali do stacji telewizyjnych i firm zajmujących się reklamą zewnętrzną sondujące zapytania co do wolnych miejsc i terminów. Firmy nie mają dla nich dobrych wieści. Większość najlepszych kąsków na najbliższe tygodnie, zarówno na wizji, jak i billboardach, już dawno zostala rozprzedana. W tym czasie nie będziemy więc bombardowani wizerunkami mężów stanu pod krawatem, ale jogurtów i proszków do prania — W radiu czy internecie dobrą [...]