Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2010 » March
bierzyński.pl

Medialne wojny o rynek (Rzeczpospolita, rp.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 19-03-2010

W USA w 2009 r. trzykrotnie wzrosła liczba firm mediowych, które wnioskowały o ochronę przed wierzycielami. Gigantów osłabia kryzys i mniejsi konkurenci. W Polsce też postępuje rozdrobnienie rynku. Globalny rynek mediowy zaczyna się kruszyć. Nie tylko z powodu kryzysu. Konkurencja ze strony małych portali internetowych, stacji tematycznych czy witryn informacyjnych uderza przede wszystkim w potentatów na poszczególnych segmentach rynku. Odbierają one swym większym konkurentom nie tylko udziały w widowni, ale też przychody reklamowe. Problemy dużych firm widać na rynku amerykańskim. W ubiegłym roku o upadłość i ochronę przed wierzycielami w oparciu o tzw. chapter 11 (rozdział kodeksu upadłościowego w USA, który umożliwia firmie zrestrukturyzowanie się przed spłaceniem wierzytelności) wnioskowało za oceanem 30 firm – aż trzy razy więcej niż rok wcześniej. Wpływy i rentowność koncernów mediowych spadały z powodu kurczących [...]

Bankowe parcie na szkło – bez skutku (tvn24.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 18-03-2010

Tradycyjnie wraz z początkiem nowego roku ruszyły wielkie kampanie reklamowe banków w telewizji. Efekt – nietrudny do przewidzenia. – Reklamy emitowane w tym samym czasie, w zasadzie dotyczące tego samego produktu, wzajemnie się znosiły – wyjaśnia w rozmowie z “Pulsem Biznesu” przedstawiciel jednego z banków. Do walki o klienta stanęło równocześnie siedem banków. Jak się okazało, stracili prawie wszyscy. Wyjątkiem jest BZ WBK, który zainwestował w Gerarda Depardieu – i to najwyraźniej się opłaciło. Ostre starcie siedmiu banków Reklamy dotyczyły głównie rachunków osobistych – w odróżnieniu od ubiegłego roku, kiedy to zachwalano głównie depozyty. Zeszłoroczna kampania telewizyjna była jednak znacznie skromniejsza – zaledwie trzytygodniowa, a uczestniczyło w niej tylko sześć banków. Kryzys najwyraźniej został już przełamany, bo tegoroczna kampania reklamowa banków ruszyła już grudniu. Wtedy reklamowały się już cztery banki: [...]