Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2010 » February
bierzyński.pl

Możliwa reklamowa katastrofa (Rzeczpospolita, Mediarun.pl, Biznesregion)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 26-02-2010

Prognozy dotyczące wydatków reklamowych wahają się od stabilizacji do wizji katastrofalnych. Mimo że część ekspertów rynku mediowego prognozuje w tym roku małą stabilizację, firmy z sektora mediów – Agora i TVN – nie chcą podawać szacunków dotyczących całego rynku. Tłumaczą się, że sytuacja w branży reklamowej wciąż jest mało przejrzysta. TVN podał tylko, że spodziewa się w tym roku jednocyfrowego wzrostu wpływów z reklamy telewizyjnej i graficznej w Internecie, a Agora enigmatycznie zakomunikowała, że nie spodziewa się istotnej poprawy sytuacji. Odpytani niedawno przez „Rz” analitycy z domów maklerskich Ipopema Securities, DM IDM SA, ING Securities oraz KBC Securities spodziewają się w tym roku zmian wartości rynku reklamowego na poziomie od -1 proc. do 3 proc. Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, prezesa Omnicom Media Group, może być dużo lepiej. – Kiedy rok temu przygotowywałem [...]

W styczniu wrócił popyt na reklamy telewizyjne (Forsal.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 03-02-2010

Cztery największe stacje – TVN, Polsat, TVP 1 i 2 – sprzedały w styczniu więcej reklam niż przed rokiem, mają też więcej zamówień na luty. Ale coraz mocniej zagrażają im kanały tematyczne. Największe stacje telewizyjne – TVP1 i TVP2, Polsat, TVN – miały dobry początek roku pod względem reklamowym. Z danych przygotowanych dla DGP przez AGB Nielsen Media Research wynika, że wpływy cennikowe tych czterech kanałów wzrosły w styczniu średnio o 23 proc. w porównaniu z pierwszym miesiącem ubiegłego roku. Największe przychody zanotowała TVN, której wpływy urosły o 17,5 proc., do 131,7 mln zł. Drugie miejsce zajął Polsat z przychodami w wysokości 121,6 mln zł (zwyżka o 19 proc.). Największy wzrost – o 35 proc. – do 118,6 mln zł miała TVP1, natomiast TVP2 zebrała w styczniu 73 mln zł, [...]