Moje publikacje – Bierzynski.pl » 2009 » May
bierzyński.pl

Dwugłowe ciele zamiast wojny w Iraku (Rzeczpospolita)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 22-05-2009

Zapotrzebowanie na poważne wiadomości spada, więc telewizyjne serwisy informacyjne idą w kierunku rozrywki. Ma być sensacyjnie, lekko i przyjemnie. Celują w tym zwłaszcza stacje komercyjne Jak donosi miesięcznik „Press”, w ciągu ostatnich dwóch lat telewizyjne serwisy informacyjne straciły blisko dwa miliony widzów. Tymczasem wszystkie stacje telewizyjne nie skąpią nakładów na informację. Sztandarowe wydanie wieczornych newsów jest dla wszystkich nadawców niezwykle prestiżowe. Wszyscy oni próbują przekuć te nakłady w osobne stacje specjalizujące się w informacjach. Tak powstały TVN 24, TVP Info i Polsat News. Z drugiej strony nadawcy walczą zaciekle o widza, powoli, lecz systematycznie przekształcając programy informacyjne w rozrywkowe. Tabloidyzacja głównych wydań wiadomości we wszystkich stacjach telewizyjnych staje się naszym codziennym doświadczeniem. Na moje zlecenie firma Presserwis specjalizująca się w monitorowaniu mediów w Polsce wykonała raport z zawartości serwisów informacyjnych [...]

Wypromuj się w kryzysie! (tvn24.pl)

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 11-05-2009

Szukające kryzysowych oszczędności firmy coraz chętniej tną wydatki na reklamę i wybierają taki model, w którym płacą tylko za efekty – pisze “Gazeta Prawna”. Tymczasem eksperci apelują do przedsiębiorców: zwiększajcie wydatki na promocję teraz, a wyprzedzicie konkurentów o dwie długości. Jak pisze “Gazeta Prawna”, kryzys gospodarczy zaczyna odciskać swoje piętno nawet na odpornym na niego do tej pory rynku reklamy internetowej. Wzrost wydatków na reklamę w sieci w I kwartale wyniósł tylko 7 proc. To mało, bo w poprzednich kwartałach reklama w sieci rosła w tempie szybszym niż 30 proc. Marketerzy coraz bardziej interesują się dziś reklamą w modelu afiliacyjnym, gdzie reklamodawcy nie płacą za samo wyświetlenie reklamy, ale za konkretny efekt, np. pozyskanie klienta. Według IAB Polska i PriceWaterhouseCoopers, w ubiegłym roku wydatki firm na tę formę reklamy stanowiły [...]