bierzynski.pl
Jakub Bierzyński

Jakub Bierzyński,
CEO OMD

Wizjoner, badacz, aktywny komentator rynku mediów

Założyciel pierwszego w Polsce domu mediowego - Optimum Media, a także jeden z założycieli SMG/KRC Poland, największej w Polsce agencji badań rynkowych.

W 2001 roku otrzymał tytuł "Lidera 10-lecia rynku reklamy" przyznany przez miesięcznik Businessman. Wybrany jednym z 10 najzdolniejszych menadżerów roku 2000 przez miesięcznik Home and Market. Człowiek Roku przemysłu reklamowego w 2001 roku wg Impactora. Wyróżniony tytułem "Gorące usta reklamy 2008" przez Media i Marketing Polska jako najczęściej cytowany człowiek branży marketingowej w polskich mediach. Juror w międzynarodowych konkursach reklamowych: Goldendrum 2005 w Portoroż i Dubai Lynx 2008. Otrzymał jedynego przyznanego polskiemu domowi mediowemu Złotego Lwa w Międzynarodowym Konkursie Reklamowym w Cannes w kategorii Media mix za kampanię Heyah, a także nominacje w konkursie Cannes Lions w aż 4 kategoriach: Best Use of TV, Best Use of Outdoor, Best Use of Sponsoring, Best Use of Magazines oraz podkategorii Youth Marketing. W 2012 roku agencja DDB zdobyła kolejne dwa srebrne lwy i brązową statuetkę w Cannes – media do tych kampanii zaplanował dom mediowy OMD. W konkursie redakcji magazynu „Press” AdMan 2012 Jakub Bierzyński jako jedyny reprezentant domów mediowych znalazł się w gronie osób wyróżnionych.

Jakub Bierzyński ukończył Uniwersytet Warszawski, Wydział Socjologii. Pracował jako asystent nauczając statystyki, metodologii badań społecznych, analiz komputerowych i metod badań rynkowych (1990 - 1992).

Prywatnie i w biurze

Człowiek pełen pasji i pomysłów

Kuba znany jest z zamiłowania do muzyki, podróży i sportu. Każdej z wymienionej pasji poświęca dużo czasu i serca, co banalnemu hobby - bo kto nie lubi podróży albo muzyki? - nadaje wyjątkowy ton. Świat odkrywa po swojemu, z dala od utartych ścieżek, przywożąc z podróży egzotyczne rzeźby, pamiątki, dzięki którym biuro na Ibisa przypomina galerię sztuki. Sport na urlopie najchętniej z dużą dawką adrenaliny.

Na co dzień biega, albo jeździ na rowerze. Słuchając muzyki przywiązuje dużą uwagę do szczegółu, czego dowód może stanowić zmieniający się w biurze zestaw głośników. Przeszklony gabinet Kuby, nazywany jest pieszczotliwie przez współpracowników „terrarium” i jest umiejscowiony na parterze. Surowy wystrój gabinetu przełamują jedynie egzotyczne rzeźby i obraz. Zazwyczaj do firmy przychodzi… pierwszy.

Współpracownicy o Kubie

Perfekcjonista, ekspert, doradca

„Kuba jest wizjonerem, który nieustannie szuka wyzwań dla siebie i dla innych. Ludzie albo go kochają albo nienawidzą – nie ma nic po środku.” – mówi Beata Szcześniak, dyrektor zarządzająca OMD (Macroscope).

„Pozostawia wiele swobody swoim współpracownikom w zarządzaniu poszczególnymi działami firmy. Jest przy tym bardzo wymagający. Ceni ludzi, którzy wychodzą z inicjatywą i nie boi się podejmować odważnych decyzji. Liczy się pomysł, ale nade wszytko jego realizacja.” – mówi Anna Podskarbi, dyrektor zarządzająca OMD (Optimum Media).

„Kuba jako szef pozostawia swoim pracownikom wolną rękę. Wyznacza nowe ścieżki, jak i zachęca do podzielenia się własną opinią, zawsze wysłucha argumentów ludzi z którymi współpracuje, nawet wtedy gdy się z nimi nie zgadza” – mówi Maciej Kita, dyrektor działu negocjacji Grupy OMD.

„Kuba ma w sobie bardzo dużo charyzmy, jednocześnie jest osobą bardzo pomysłową. Nieustannie zastanawia się co i jak można zrobić lepiej. To bardzo ważna cecha przywódcy w dynamicznie zmieniającej się branży mediowej” – mówi Monika Cynarska, HR manager Grupy OMD.

„Nie wiem czy są czynności, które powtarza każdego dnia, ale naprawdę trudno mi to sobie wyobrazić. To człowiek, który nie znosi rutyny! Nawet prezentując zawsze idzie na żywioł, bo prezentacje które widział już wcześniej za bardzo go nudzą!” - dodaje Joanna Bandera, szefowa działu badań grupy OMD.

Pozostali współpracownicy dodają, że Kuba zdecydowanie jest osobą, która inspiruje i inicjuje nowe projekty. Ma tak wiele pomysłów, że jego pamięć nie zawsze może nadążyć za kreatywnością. Dlatego czasem po rozpoczęciu realizacji projektu pojawia się pytanie: A kto to właściwie wymyślił?

Rolą domów mediowych jest doradzanie i efektywne inwestowanie budżetów marketingowych, by uzyskać możliwie największy zwrot z inwestycji reklamowych"

Insights  •  Ideas  •  Results

Copyright © 2012 OMD Sp. z o.o.