Aktualności – Bierzynski.pl » 2012 » June
bierzyński.pl

Obecność przy meczach EURO 2012 korzystna dla reklamodawców!

Dodane przez admin | Kategoria Media | Data 20-06-2012

Dom mediowy OMD po zakończeniu zmagań naszej reprezentacji przygotował pierwsze podsumowanie Euro 2012. Reklamy trzech najdłużej obecnych przy meczach reklamodawców Euro 2012: McDonald’s, Warki i Biedronki zobaczyło łącznie aż 28 652 568 osób!

Z analiz domu mediowego OMD wynika, że reklamodawcy bardzo ostrożnie podeszli do inwestycji reklamowych podczas Euro 2012. W porównaniu do innych imprez piłkarskich, ceny były wysokie i wynosiły od 40 000 do 277 700 PLN bez rabatów. Gdyby Polacy wyszli z grupy i zagrali w fazie pucharowej, ceny te mogły być jeszcze wyższe (np. 30” spot w finale z udziałem Polaków to wydatek rzędu 390 000 PLN wg cennika). Dla porównania, ceny spotów podczas ostatniego EURO, rozegranego w 2008 roku na boiskach w Austrii i Szwajcarii, wahały się od 6 800 do 161 300 PLN.